Kom i form til The Hunger Games

Meget kan man sige om de mange forskellige deltagere i The Hunger Games, men de er i fantastisk fysisk form. Hvad enten det er Katniss og hendes spinkle, smidige krop eller Peeta, der uden større besvær kaster tunge melsække, så er de fysisk på toppen, og hvem drømmer ikke om at kunne følge i deres fodspor? I hvert fald på det punkt, da det nok er de færreste af os, der ønsker at gennemleve The Hunger Games.

Men hvordan kommer man så i god form, så man i hvert fald kan se lige så godt ud som dem? Jo man træner naturligvis. Så er spørgsmålet bare om man vil være smidig, slank og udholdende, eller bomstærk og buff.

 

Vil du være slank og atletisk

Der er tre ting, som er uundværlige hvis man vil være i god form, samt have en slank og atletisk krop. Nøgleordet er cardio, cardio og så mere cardio. Ja det handler simpelthen om at træne sin udholdenhed og kondi, hvis man ønsker det slanke og smidige look, som Katniss har. Det kræver løb, cykling, svømning og andre øvelser, der måske ikke fokuserer så meget på at løfte tunge vægte, men mere på udholdenhed, og lav belastning i lang tid.

I dit lokale fitnesscenter kan du nemt få tilrettelagt et program, der kan hjælpe dig med at komme i form. På den måde kan du få tonet og formet dine muskler, så du opnår det helt rigtige udseende, og desuden bliver sundere og langt mere udholdende. Du kan også ordne din cardiotræning på landevejen, med et par gode løbesko og god musik i ørerne.

 

Vil du være stor og buff

Når du ønsker at blive muskuløs og stærk, så du selv kan smide rundt med melsække, så er det de tunge vægte du skal kaste dig over. Der er ikke megen smidighed og cardio over det, men til gengæld skal du se hvordan samtlige muskelgrupper på din krop bulner, når du gang på gang presser din krop til det yderste med tunge løft.

Her handler det om færre gentagelser, men til gengæld skal der langt højere belastning på. Vær ikke bekymret over smerterne i arme og ben, for praktisk tal er det jo musklerne der bliver rykket i stykker, for så at blive genopbygget langt stærkere end før.  Det lyder brutalt og det er det måske også, men på den anden side, vil du opleve hvordan du med tiden vil kunne løfte mere og mere.

Du kan indtage proteiner for at hjælpe på din muskeludvikling, f.eks. med proteinpulver, der kan købes her. Hold dig desuden til den proteinrige mad, og undgå de hurtige kulhydrater fra hvidt mel og sukker.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.